ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Skogstur!

Av Jennifer Wistbacka - 31 januari 2016 19:23

Idag fick Elliot gå ut i skogen med dom "gamla tanterna". Vi gick bokstavligt talat rakt ut i skogen i sällskap med Jannica och Veronica på stallets äldsta ston 22 och 13 år.
Vi har skrittat så mycket hela hösten på alla Jannicas hästar så vi kräks på det snart. Så istället för att skritta rakt fram på en väg idag vek vi av rakt ut i skogen så hästarna fick lyfta fötterna ordentligt och jobba på lång tygel. Både ben och hjärngympa för dom det vill jag lova att kliva över stockar och stenar.

Att skritta ut sådär som vi gjorde idag är så himla underskattat. Även fast man tror att det inte ger något alls så kan jag säga att alla tre hästarna var både svettiga och trötta av att skritta på lång tygel i nästan en timme. Dom får verkligen jobba och lyfta på fötterna och tänka på var dom placerar hovarna. Elliot som vanligtvis brukar skritta på rätt fort hemåt, han skrittade i sakta mak bakom tanterna och jag fick nästan driva honom framåt i varje steg. Han hade nog riktig mjölksyra i benen. Men han var så snäll idag, inga dumheter alls förutom några glädjesprång när vi kom ut på plan mark igen men det räknas inte om det är glädjesprång!

Igår promenerade vi backe och Elliot var sådär ruskigt otrevlig att promenera med igen. Han har ju varit så himla snäll sen jag började sätta igång honom igen men igår då var han fan själv. Han liksom exploderar och bara flyger i lyften helt utan förvarning och hovar och ben flyger åt alla håll. Det är inte så himla trevligt när man går där bredvid och är ungefär lika stor som en tiondel av Elliot. Han börjar nog komma upp i kondition och muskler nu så han känner att han orkar.

Imorgon får han gå på equibandet för han har säkert träningsvärk från idag, då vill jag inte belasta ryggen på honom och det känns som att det är bäddat för problem. Så han får jobba med ryggen fri imorgon, på tisdag får han en vilodag innan vi ska jogga för första gången på onsdag! Spännande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards