ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Utflykt!

Av Jennifer Wistbacka - 10 april 2016 11:15

Här kommer det utlovade inlägget som skulle ha skrivits i fredags, men jag var så trött så jag somnade direkt när jag kom hem.

Elliot vilade i onsdags för regnet vräktes ner här hela dagen. I torsdags var vi ute en sväng på rundbanan. Jag tänkte jogga lite men Elliot var som en tickande bomb och ingenting funkade. Att det blåste storm gjorde ju inte saken bättre. Elliot betedde sig som jag vet inte vad, han tog varken skänkeln eller tygeltag och var helt i sin egen värd. Trodde att han aldrig sett andra hästar, vita staket, buskar, stenar osv..

Så i fredags lastade jag honom och åkte iväg till ridbanan där jag bor. Så jag fick igenom honom i vänstersidan där han låtsades i torsdags att han inte visste att den fanns. Det är något som stör honom för han har svårt för vänstergaloppen, förmodligen hans höger bak som han har ett fult ärr på efter att han fastnat i eltråden som två åring. Tror inte det är bakknäna för han är torr och fin i dom. Ska börja smörja honom med msm och så ska han få stå med back on track på nätterna, kanske lite biolight också innan ridning. Tur att mamma kommer snart och går igenom honom igen, den här gången ska hon ta med sig nålar också så hon kan göra lite akupunktur om det behövs.

Igår gick han på equibandet igen och var så fin. Eftersom han förstått vad som förväntas av honom nu så tog jag det ett steg längre igår och longerade i bara grimman. Har inte gjort det innan för han har varit lite stökig ibland och jag vill inte stå där med enbart grimma på honom om han skulle sätta igång men de senaste gångerna har han skött sig så himla bra så nu var det dags. Och det var ju inga problem, började frusta och slicka sig om munnen efter något varv bara. Duktiga häst!

Idag står det backträning på schemat. Och idag ska det göras för hand utan belastning på ryggen eftersom det är ganska långa backar. Känns som att jag kommer få träningsverk också, inte bara Elliot.

Vi hörs snart igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards