ELLIOTS RESA

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Jennifer Wistbacka - 23 januari 2016 16:37

Idag har Elliot fått jobba på lina med equibandet och har var så himla fin! Slängde på honom gougen (väldigt utspänd) också för att hjälpa honom lite på traven men den hade jag inte behövt kan jag säga. Och det var en väldigt nöjd och trött häst som kom in i stallet efter passet.

Gick med mulen långt ner och frustade och tuggade. Han har blivit så himla duktig och börjar förstå att man inte behöver springa sitt fortaste fast man har en slak lina. Han gungade fram i långsam trav och ju längre han gick desto mer kom ryggen upp och han började verkligen jobba under sig. Duktiga häst! Trots att grannen bredvid självklart skulle börja såga, banka, spika och slänga grejer runt sig precis när vi kom ut på banan..

Nog för att han var superfin större delen av passet men nu är det ju Elliot så lite protester blev det också. Han tycker det är jättejobbigt och ibland förstår han inte alls varför jag ska stå där i mitten och kolla på när han springer, då måste han ifrågasätta det. Idag var han rent utav dum så jag blev riktigt arg på honom en gång och sen behövdes det inte mer, efter det var han superfin! Han är som en uppkäftig liten tonåring, om man ska jämföra med något, ibland.

Han verkligen pekar finger åt mig och säger "Glöm det, jag tänker inte lyssna på dig!" Men oftast så räcker det med att påminna honom om att göra det jag ber om så blir det mycket trevligare för oss båda.

Såklart så hade jag inte kameran uppe och kunde varken fota eller filma idag.. Ska försöka göra det nästa gång, eller om någon annan kanske kan fota/filma.

Imorgon står det skritt på schemat igen, ska försöka ta mig runt 4'an som vi kallar den. Om det inte är en massa jägare ute som det var idag..

Vi hörs snart igen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards