ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Lördagskväll

Av Jennifer Wistbacka - 21 maj 2016 20:09

Jobbade hela förmiddagen och hade tänkt ta Elliot direkt efter jobbet. Men jag var så trött och hungrig så jag åkte hem vid lunch och käkade lite och tog en eftermiddag på soffan. Välbehövligt kan jag säga.

Tog nya tag framåt kvällen och joggade Elliot en sväng och han var så fin. Han såg trött ut när jag hämtade honom i boxen, men skenet bedrog då han var pigg och mjuk trots gårdagens pass på banan. Efteråt fick han massa mys och en omgång med djupvågen. Han brukar vara lite "stökig" på gången och trampar runt och skrapar och buffar på en när man går förbi, men idag var han så mysig. Stod lugnt och snällt och ville till och med gosa lite när jag pysslade med honom. Det känns i mitt hjärta kan jag säga, min kärlek till den här hästen bara växer. Jag är så glad att han blev min och att han mår bra och trivs med sitt liv. Efter allt pyssel fick han beta gräs en stund i kvällssolen.

Satt och kollade igenom bilderna från när han kom till mig häromdagen och jag mår illa när jag tänker på hur den där fodervärden var så blind att hon inte kunde se hur dåligt han mådde. Mager och full med mask utan en muskel på kroppen. Usch!

Fick ett ryck efter att jag fixat Elliot så jag gjorde en storputs på allt läder. Till och med sadeln fick sig en rengöring och inoljning.

Elliot har under våren börjat få vita fläckar lite här och var som han inte haft innan. Någon som vet varför dom får det? Har sett att vissa hästar får så kallade "må bra fläckar" som är typ svarta. Och de vita har jag hört kallas för "GP fläckar", haha jag kanske helt enkelt har en GP häst som står i boxen alltså!

[Bild]

 
 
Natalja

Natalja

25 maj 2016 14:45

Jag tror han försöker bli skimmel ;)

http://latin.bloggagratis.se

Jennifer Wistbacka

31 maj 2016 21:28

Haha ja han kanske vill vara det egentligen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards