ELLIOTS RESA

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Jennifer Wistbacka - 2 januari 2016 19:45

Hej allihopa!
Så var äntligen 2016 här och Elliots vila är över för den här gången. En mycket välbehövlig vila som har gjort honom gott. Han har blivit så fin i kroppen och pälsen och han är verkligen en helt annan häst än den jag såg första gången. Pigg och full av bus, precis som en unghäst ska vara. Lagom nu till hans vila är över och hans överskottsenergi han har haft de senaste veckorna har jag valt att plocka bort havrekrossen från hans foder och bara ge kornkross.

Vi var i alla fall ute och promenerade i snöstormen idag och Elliot skötte sig exemplariskt. Han gick med spetsade öron och frustade och slickade sig om munnen, han verkade så nöjd över att äntligen få göra något annat än att få gå i hagen. Ca 20 min blev det.

Imorgon kommer mamma om vädret tillåter. För er som inte vet så är min mamma utbildad equiterapeut. Så hon ska komma och göra en check på Elliot innan jag sätter igång honom ordentligt. Tror absolut inte det är något fel på min röding men skönt att veta att allt är som det ska.

Veckan som kommer ska Elliot promeneras och longeras om vartannat med både sadel och equiband innan första ridturen som är planerad i helgen som kommer. Förhoppningsvis har jag hittat en sadel som passar honom nu också och som kommer i veckan, det vore kanon. Hoppas den ligger bra bara. Känns som att vad som helst skulle ligga bra på hans rygg i jämförelse med sadeln jag har nu.

På återseende!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards