ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

Torsdag och foderfunderingar..

Av Jennifer Wistbacka - 19 maj 2016 18:11

Herregud, det är redan torsdag. Denna vecka har flugit förbi verkligen. I måndags fick Elliot vila, det är alltid lite extra på jobbet då och brukar bli sena dagar och man är rätt trött när man slutat jobba. I tisdags var vi ute och gick backe igen, Elliots tråkigaste men han gör det ändå. Duktig var han också.

Igår fick han vila igen då jag hade en starthäst på Solvalla så var hemma sent och ingen lust att göra någonting. Blir bättre sen när Elliot flyttar då jag har tillgång till en ridbana/ridhus. Allt känns så mycket krångligare på något sätt. Idag jobbade vi på equibandet och det var en pigg Elliot vill jag lova. Hoppade runt och bockade och busade, kan väl summera dagen att den inte var hans bästa dag på equibandet i alla fall. Men emellan bockarna och busarna så var han fin.

Anledningen till att han är pigg är förmodligen för att jag har börjat fodra på honom eftersom träningen ökar och arbetet blir hårdare. Har bara höjt kornet med 0,25kg men det räcker nog. Nu har han lallat runt och glidit på en räkmacka så nu är det dags att ställa krav på honom om vi ska följa planen med en pay & jump den 18/6. Imorgon eller på lördag, lite beroende på hur mycket det är på jobbet imorgon så ska jag rida ner och låna ridbanan igen. Då ska vi rida lite bommar och markarbete tänkte jag. Och på söndag blir det vila om jag markarbetar honom imorgon.

Fick även en personlig foderrådgivning igår på Solvalla då det kom förbi ett par väldigt trevliga människor från Krafft i vårat stall. Vi diskuterade lite om Elliots foder och dom tyckte att han hade en bra foderstat. Jag frågade om dom har någon motsvarighet till Vimitals protein foder som jag beställer för det är så svårt att få tag på. Och visst hade dom det, så nästa gång proteinet tar slut så ska jag prova Krafft Muskel tror jag. Lättare att få tag på och minst lika bra enligt foderrådgivarna.

Nu ska ni få en härlig bild dessutom.
Bilden till vänster är Elliots rumpa när han kom till mig, den till höger är från idag. Ser ni vilka goa muskler som börjar ta form?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards