ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Hoppträning och hovis!

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet.

Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur man ska beskriva det. Kändes ju som att han skulle skicka mig ur sadeln varje språng, hoppade högt med frambenen och ännu högre med bakbenen. Men nu börjar han få koll på grejerna och spetsar öronen så fort man styr på ett hinder. Jag är så himla nöjd med dagens träning och är så himla tacksam att jag har Jannica till hjälp <3

Tyvärr fick jag ingen film från dagens hoppning.

Förra veckan fick han faktiskt hoppa två gånger. Inte högt utan mest för att han ska få en chans att komma in i det (och jag med för den delen). Nu har vi ju aldrig hoppat några direkta höjder utan det största har väl legat runt 90cm.

Vi fick även besök av hovslagaren idag också och nästan alla stallets hästar har blivit skodda eller verkade. Mitt i allt när jag och Jannica skulle ta ut Elliot och en av hennes hästar att rida en sväng i skogen medan hovis skodde en snäll häst tittar Jannica ut genom fönstret och vrålar "HON HAR FÖLAT!!". Ja ni kan ju tänka er kaoset som uppstår. Det var årets andra och sista föl så nu kan vi andas ut. Men att hon skulle föla i hagen mitt på dagen hade vi ju inte räknat med..

Så nu står det två fruktansvärt söta och fina och välmående föl i stallet också som Elliot för övrigt är vrålförälskad i. Fick han bestämma skulle han vilja ha ett eget föl att bara gosa med hela dagarna tror jag.

Mer uppdatering kommer snart, här får ni en bildbomb från den gångna veckan så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Av Jennifer Wistbacka - 21 maj 2016 20:09

Jobbade hela förmiddagen och hade tänkt ta Elliot direkt efter jobbet. Men jag var så trött och hungrig så jag åkte hem vid lunch och käkade lite och tog en eftermiddag på soffan. Välbehövligt kan jag säga. Tog nya tag framåt kvällen och joggade ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards