ELLIOTS RESA

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av Jennifer Wistbacka - 21 januari 2016 09:40

Idag står backträning på schemat för Elliot. Igår var vi ute och skrittade i skogen helt själva och han var så duktig. Han började med att protestera och skulle inte gå ut från uppfarten som sist, men igår fick jag igenom det och utan att han började resa sig faktiskt. Han skrittade på ca 200 meter innan han provade igen, men sen gick han med öronen framåt och verkade nöjd.

Han känns otroligt pigg och vill inget hellre än att trava, det kommer lite inslag av det lite då och då. Jag blir alldeles varm i hjärtat när den här hästen inte vill något annat än att gå framåt. Och de små travstegen han har tagit med mig på ryggen..wow.. Det är inte samma trav som sist jag provade honom. Det känns som en helt ny häst, som jag sagt förut. Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att den här hästen hade någon som helst framåtbjudning när jag red honom första gången.

Men jag är så glad att det blev som det blev med allt och att Elliot blev min, för det här kommer bli så jäkla bra. Åh vad jag längtar efter att få börja rida ordentligt nu.

Det känns som att våran resa ihop börjar nu. <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards