ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

Ny vecka, nya möjligheter!

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45

Hej alla läsare!

Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist.

För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Hade haft sån hemlängtan och jag kände att Elliot inte riktigt trivdes heller vilket också var den största anledningen. Så förra söndagen åkte jag och lastade Elliot och flyttade hem honom till Jannica igen. Så nu är han "hemma" igen och han kunde nog inte vara nöjdare.

Vi har hunnit hoppträna en gång redan och imorgon är det dags igen. Det finns en kvällstävling nästa vecka som jag kanske ev anmäler till om allt känns bra och jag kan lösa det med transport dit.

Elliot var i alla fall superduktig förra veckan på sin allra första träning trots ett riktigt skitväder och regn som stack i ögonen. En hel bana med kombination på ca 90cm hoppade vi utan problem. Galoppombytena som vi börjat öva på förstår han också även om det tar några galoppsprång.

Idag var vi ute i skogen och red i sällskap av Jannica och Veronica. Elliot har ju inte riktigt hittat framåtbjudningen än och går inte riktigt fram för skänkeln så jag tänkte att det blir perfekt att ligga sist i ledet idag och få draghjälp. Eller hur. Han var pigg redan från början och tyckte att trava kan man ju göra en annan dag och kopplade på galoppen redan från start. Sen bjöd han på en rejäl show med bock och bus hela rundan nästan förutom biten i skogen vi skrittade på lång tygel. Och jag kan säga att det är inga små bocksprång han bjuder på, det känns som man är uppe vid trädtopparna och vänder. Han liksom hoppar uppåt och i luften bockar han. När han hade gjort tre såna på rad fick jag nog och vi fick gå först sista biten hem. Då skötte han sig exemplariskt.

Men i ärlighetens namn, han får gärna bocka och busa för min del. Att han visar sån livsglädje och energi gör mig alldeles varm i hela kroppen. Sen har jag börjat fodra på honom med ytterligare lite kraftfoder eftersom han rids mer och hårdare nu.

Nästa gång blir det nog halsring när vi rider ut!

Återkommer imorgon med en uppdatering om morgondagens hoppning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Av Jennifer Wistbacka - 21 maj 2016 20:09

Jobbade hela förmiddagen och hade tänkt ta Elliot direkt efter jobbet. Men jag var så trött och hungrig så jag åkte hem vid lunch och käkade lite och tog en eftermiddag på soffan. Välbehövligt kan jag säga. Tog nya tag framåt kvällen och joggade ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards