ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Äntligen!

Av Jennifer Wistbacka - 9 januari 2016 16:10

Idag mina kära läsare har jag äntligen fått sitta upp på min lilla guldklimp!
Herregud, lyckan är total och har var så duktig. Fick ett busryck när vi vände hemåt men förutom det så var han precis som jag beskrev honom ovan, en guldklimp!
Vi hade sällskap av Jannica och en fyraåring, så idag fick bebisarna gå tillsammans. Det blev ca 30 min skritt i skogen där de pulsade på så fint i snön. Och Elliot gick först större delen av turen med spetsade öron och friska steg. Det är verkligen en helt annan häst att sitta upp på än den jag satt upp på i ridhuset den där oktoberkvällen.

Förstår ni vilken känsla det är att få sitta upp på sin häst efter nästan tre månaders rehab?! Tårarna var nära och lyckan var total trots kylan och jag frös så jag skakade. Sadeln som jag hade förhoppningar om att den skulle ligga bra på honom låg inte alls faktiskt. Typiskt, men det är bara att leta vidare. Jag har tänkt om lite och han får gå med min gamla kieffer tills han musklat på sig mer, den ligger ändå bra på honom. Och jag älskar ju faktiskt den där gamla sadeln konstigt nog. Så jag lägger sadelletandet på hyllan ett tag.

Är det inte konstigt hörni, jag har nog inte köpt en pryl till mig själv sen jag köpte Elliot. Ändå känns det som jag hämtar ut paket var och varannan vecka, men det är ju till Elliot såklart! Igår hämtade jag ut ett supersnyggt schabrak från lamicell som Elliot såklart fick ha idag. Har helt åtsidosatt mina egna saker jag vill ha och Elliot har fått mer grejer på tre månader än vad jag gett mig själv de senaste tre åren typ, haha!
Eller jo, jag köpte ju faktiskt en fleecetröja från spooks i veckan när jag var på hööks. Men det var ju för att jag fick ett presentkort i julklapp på hööks, annars hade jag nog inte gått och köpt en fleece för 7-800kr..

Imorgon blir det en promenad för Elliots del, han lär säkert ha träningsvärk imorgon så det är bra om han rör på sig utan belastning. På måndag är det vilodag för honom och sen ska jag börja försöka rida honom varannan dag och markjobba honom varannan. I veckan som kommer jobbar jag natt så då har jag ju hela eftermiddagarna på mig.

Vi ses snart igen!

 
 
Ingen bild

Yvonne

9 januari 2016 18:15

Lycka till nu Jennifer ☺👍💚

Jennifer Wistbacka

9 januari 2016 21:46

Åh, tack så mycket! ??

 
Natalja

Natalja

10 januari 2016 14:23

UNDERBART!!!

http://latin.bloggagratis.se

Jennifer Wistbacka

10 januari 2016 18:32

Ja det var det verkligen! Efter nästan tre månaders längtan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards