ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Lyckorus!

Av Jennifer Wistbacka - 29 februari 2016 18:19

Ni vet den där känslan man får när allt bara fungerar som det ska? Just den fick jag uppleva idag.

Elliot var så himla fin idag, han går från klarhet till klarhet min lilla röding. För varje gång jag sitter på honom så känns han bättre än gången innan.
Idag så joggade jag 3'an själv på honom, utan en enda dumhet. Han var pigg och framåt och för första gången så tog han ordentligt stöd på bettet och jobbade på så fint under mig. Utan tjafs och utan bråk om någonting.
Han bara trillade ner i rätt form nästan direkt och travade på som att han aldrig gjort annat. Tog tygeltagen utan tjafs och lyssnade på framåtdrivande hjälper, börjar förstå skänkelns innebörd och sammanhang med handen. Det känns så underbart!

För första gången så fick jag DEN känslan, den som vi alla ryttare strävar efter med våra hästar. Den känslan säger mig att det är precis det här jag letat efter. Har varit orolig att jag aldrig ska hitta den med Elliot, eftersom det nästan alltid varje gång jag ridit har varit nån form av diskussion mellan oss om än det ena och än det andra. Att vi kanske inte passar så bra ihop eller att han inte har någonting som jag vill ha hos en häst. Men idag är han inte till salu för alla pengar i världen. För idag visade han mig en liten glimt av vad framtiden har att erbjuda.

Vissa dagar är han billig, väldigt billig. Och det finns mycket som jag faktiskt inte gillar och som jag jobbar på att få bort hos honom. Han är ganska bufflig med sitt stora huvud och tigger något fruktansvärt, han är inte alltid trevlig att hantera från marken, han har ett djävulskt humör, men jag tror att han har ett hjärta av guld innerst inne. Vi börjar hitta varandra nu och vi börjar förstå varann.
Han börjar förstå vad jag förväntar mig av honom och han börjar acceptera att det faktiskt är jag som bestämmer.

Min kärlek till den här hästen börjar bli stark och nu är jag så himla taggad på att ta oss vidare till nästa nivå.

Och att man dessutom hinner rida efter jobbet i eftermiddagens sista värmande solstrålar gjorde ju allting ännu bättre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards