ELLIOTS RESA

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Jennifer Wistbacka - 22 februari 2016 20:14

Hej allihopa!

Elliot hade ju som sagt en tappsko i nästan en vecka innan vi lensade varenda vrå i stallet och fick tag på några söm till slut. Så i helgen har jag kunnat rida igen. I fredags blev det ett pass på banan med equibandet och i lördags var vi ute och skrittade. Igår promenerade vi backe upp och backe ner sex gånger och Elliot skötte sig exemplariskt! Så duktig! Idag var banan upptagen när jag hade planerat att jobba honom på equibandet igen så vi tog en skogspromenad. Bokstavligt talat.

Vi gick en bit på vägen först innan jag klev rakt ut i skogen, över stockar och stenar och sicksack mellan träden. Elliot måste ha tyckt att han har världens konstigaste mamma som tyckte att det skulle vara nödvändigt. Men han gjorde det och verkade rätt nöjd när vi kom tillbaka till hagen och han fick lunch. Jag själv fick mig ett träningspass på köpet kan jag säga, hade bra med mjölksyra i benen och fått upp flåset rejält när vi kom ut på plan mark igen.

Jag skulle ha jobbat em idag men det var ovanligt många friska på jobbet idag så jag fick snällt åka hem igen. Inte mig emot eftersom det var Klaas-träning hemma hos Sara-Li idag så jag äntligen kunde få vara med igen och bara suga i mig av allt. Tjejerna red så himla bra idag och hästarna var så fina. Herregud vad jag längtar efter att få vara med själv på Elliot!

Imorgon är det jogg som gäller för Elliot igen innan har får en vilodag. Såhär ser backarna ut som vi går i. Den första bilden är uppförsbacken och den andra är nedförsbacken!

När vi går uppför är backen lite kortare och brantare, nerför är det mindre lutning men en längre backe. Det är en sån superträning för hästarna (och mig själv för den delen, det suger alltid lite i benen de sista två varven).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards