ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 5 februari 2016

Så var denna vecka över..puh!

Av Jennifer Wistbacka - 5 februari 2016 20:43

Förlåt allihopa att det har varit dålig uppdatering i veckan. Jag har jobbat den fruktade nattveckan och jag orkar och hinner inte göra annat än att äta, jobba, hästen och sova..

I alla fall så har Elliot hållit igång hela veckan. I måndags fick han gå med equibandet på banan och sen fick han vila tisdag och onsdag.

I onsdags red jag med Jannica och de andra tjejerna som är ute och rider ibland. Fyra ekipage var vi när vi råkade ut för en riktigt otäck incident på våran ridtur. Vi mötte en saltbil mitt i en kurva på just de där 50 meterna vi måste rida på asfaltsvägen, kaoset var ett faktum och vi får vara glada att vi kom hem hela och relativt välbehållna.

I onsdags skulle jag ha joggat Elliot för första gången men efter incidenten var vi rätt så skakade och chockade allihopa så jag kände att det var inte den ultimata dagen att göra det på. Så igår fick Elliot jogga för första gången. Och jag kan tala om att det var någon som blev lycklig när han insåg vad han skulle göra.

När vi skulle ta dom första travstegen och trava en bit på vägen så förstod inte Elliot alls vad jag menade. Vi brukar ju skritta..? Men när han väl förstod att det var okej att han fick trava så var lyckan total. Fort gick det och det kom en hel del bus på sina ställen, inte riktigt bockar men nästan! Lilla älskade röding <3

Han har en fantastiskt fin och mjuk trav med ett härligt svävmoment, samtidigt som han är helt otroligt känslig i munnen. När vi skulle bryta av till skritt så behövde jag bara tänka skritt och krama tygeln lite så nästan tvärnitade han. Just nu går han på vanligt tre delat bett men ska köpa ett novabett och prova om han kanske vågar ta tag lite mer i bettet.

Idag skrittade vi backe uppsuttet för första gången och Elliot han levererar som vanligt och slutar aldrig att förvåna. Han kan vara cool lugn och skritta som ingenting och rätt som det är så flyger han i luften och börjar bocka eller något liknande, helt oprovocerat. Han är lite tokig min häst, men det är ju så jag gillar dom å andra sidan. Tråkigt när det bara går rakt fram!

Imorgon ska vi jogga igen, då får vi se om Elliot förstår från början att vi ska trava!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards