ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Händer saker

Av Jennifer Wistbacka - 14 mars 2016 18:53

Elliot fortsätter att leverera och har är så himla duktig. Igår var vi ute och galopperade själva i skogen och han skötte sig som den kung han är.

Han höll på att dö när en stor sten uppenbarade sig mitt i skogen, men utöver det så skötte han sig exemplariskt.

Idag skulle vi ha promenerat backe men jag vaknade upp i morse och kände mig överkörd av tåget ungefär. Har varit krasslig lite mer än en vecka men inatt har det brutit ut ordentligt. Var nere på vårdcentralen och dom kunde konstatera 38,9 graders feber och att jag fått nåt virus. Usch. Orkar knappt röra mig.

Nu till lite annat. Jag och Elliot ska bli stockholmsbor efter påsk. Det känns jätteskumt. Jag sa upp mig från jobbet idag och lägenheten likaså. Jag ska nämligen börja jobba i ett travstall utanför Sigtuna. Och Elliot följer med, har fått både boende och stallplats ca 10 min från nya jobbet men Elliot kommer att få bo på jobbet till en början. Har ju inte direkt något behov av ridhus/ridbana just nu utan dom få gångerna jag åker får jag låna jobbets b-kortsbil när den är ledig!

Det blir nog bra, men som vi kommer sakna allt här hemma till en början.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards