ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 23 december 2015

Juletid

Av Jennifer Wistbacka - 23 december 2015 11:16

Hej allihopa!

Dagarna rullar på och Elliot vilar sig i form. Han är pigg och mår hur bra som helst, lite för pigg kanske. Springer, busar och bockar i hagen och går oss på nerverna när han står i boxen och lever runt. Haha, lilla hästen. Det är så himla lerigt och blött i marken så vi använder endast fyra hagar för tillfället så hästarna får vara ute halvdagar, hur har ni det i era stall?

Han blev skodd förra veckan av vår bästa hovis Richard så nu har han propad runt om. Perfekt till vintern (om den kommer) då dom funkar utmärkt som snösulor också! Jag kunde tyvärr inte närvara under skoningen då jag jobbade men han hade tydligen varit lite stökig. När han sen fick en tappsko i leran och Jannica skulle slå på den stod han som ett ljus. Det har blivit riktig skillnad på hans bakkotor sen han fick på sig propaden bak och det är faktiskt väldigt positivt!

Om lite mer än en vecka så ska han igång igen, vi börjar som vi avslutade men med uppsutten skritt också. Mycket arbete från marken och jobb med equibandet. Det ska verkligen bli så himla kul att äntligen få komma igång ordentligt. Just nu letar jag sadel, det är ju en hel djungel kan jag säga. Men har hittat några modeller som jag tror kan passa honom. Jag har en sadel så det är ingen panik direkt, men han kommer att växa ur den så snart han börjar sätta muskler. Han har faktiskt rundat på sig ytterligare under vilan och börjar fylla ut vid manken och över ryggen. Och vi har nu tagit bort foderjästen från hans foder, han börjar bli så fin i kroppen och pälsen så vi tycker inte det behövs längre.

Idag står det julklappsshopping på schemat innan det blir kvällsmys i stallet med Jannica och Krille, så dags att sätta fart!

God jul allihopa och gott nytt år!
Vi ses nästa år igen med nya friska tag!

Bakkotorna efter nån vecka med propad

Bakkotorna efter en månad med propad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards