ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 18 november 2015

Promenad

Av Jennifer Wistbacka - 18 november 2015 23:47

Idag var jag och Elliot ute och promenerade ensamma. Inga problem för honom, han verkar inte bry sig om han har sällskap eller inte.
Idag fick han ha equibandet på sig under promenaden, utökade till 15 min med båda banden innan jag knäppte loss det runt rumpan. 30 min pw blev det totalt och han skötte sig jättebra i ungefär 28 och en halv minut, haha.

Piggheten tog över när han såg att unghingstarna busade i hagen och att Jannica red en häst på banan när vi kom gåendes ca 50 meter från nedfarten till gården. Då glömde han bort hur stor han är i sin koncentration på att kolla på vad alla andra gjorde och typ gick på mig och prejade ner mig i diket. Då blev jag såklart faktiskt förbannad, man kan inte beté sig hur som helst när man är fyra år. Så jag klappade till honom på bogen med grimskaftet för att påminna honom om att jag faktiskt gick där med honom också, då kom han ju på sig själv med vad han höll på med och stannade upp samtidigt som han blev förbannad på att jag sa till honom och gjorde två hopp-och-skutt liknande språng i luften. Säger bara en sak, rödhårig.

Men sen var det hur lugnt som helst igen, vad knäppa dom är hästar. Men jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser hur pigg och välmående han är nu, mitt lilla hjärtegryn. Nu är det bara tre veckor kvar till hans vila i en månad, sen börjar allvaret. Tycker mig ha fått ett föraning om hur det kommer att bli de senaste tre dagarna, kan nog bli en och annan lufttur Elliot bjuder på. Som jag längtar!

Här får ni lite bilder från dagens promenad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards