ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Söndag nr 4

Av Jennifer Wistbacka - 15 november 2015 23:22

Idag var det dags för fotografering av Elliot igen. Han verkar ha fått tillbaka sin livslust helt nu för han ville inte stå still och samarbeta under fotograferingen och skuttade omkring bakom mig i grimskaftet idag när vi var ute och promenerade.
Mest för att han förmodligen var arg på min lilla hund Porsche som fick följa med idag. Det var ju en mindre trevlig upptäckt, då vet man att man inte ska ha hunden/hundarna med när man rider Elliot i framtiden, tråkigt men så kan det ju vara.

Idag promenerade vi nästan fyra km, vilket är det längsta hittills. Elliot var lite okoncentrerad och arg på Porsche till en början men så fort Porsche inte gick bakom och irriterade honom så skrittade han i rask takt bredvid mig. Sista kilometern hem kändes det som att han faktiskt nästan drog med mig hem. Han tyckte det gick för sakta helt enkelt, men imorgon blir det vila för honom då ska vi iväg på hoppträning runt lunch och sen kommer vi nog hem sent på em.

I samråd med Jannica så har jag bestämt att Elliot ska få jobba på som han gör nu fram till mitten av december ungefär, sen ska han få en välförtjänt unghäst vila i en månad för att sen sättas igång på riktigt. Alla unghästar behöver ju vila, Jannicas treåring gick på sin idag.
Elliot behöver den för att få landa i det arbete vi har gjort och för hans stora kropp ska komma ikapp och för att sen kunna bygga bra och hållbara muskler behöver hans kropp en rejäl återhämtning. Så fram till mitten av januari så ska han få helvila, det vill säga bara gå i hagen och äta mat. Det är en rätt bra period också, det brukar vara så kallt och snöigt/isigt ändå så man vill inte rida.

Igår såg jag att Vivi hade länkat min blogg på sin Facebook sida Care Of Ewards, så himla kul! Jag blir alldeles generad nästan, men det känns så bra (som jag sagt förut) att få bekräftelse av duktiga och kunniga människor att man gör rätt och är på rätt väg.

Här får ni i alla fall lite bilder från dagens fotografering. Bilderna till vänster/högst upp är från första söndagen och de till höger/längst ner är från idag. Från och med nu kommer vi bara fota honom varannan vecka till att börja med innan vi går över till en gång i månaden.

Ni får ha överseende med att Elliot inte var på sitt bästa humör vid tillfället!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards