ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Regnig torsdag

Av Jennifer Wistbacka - 12 november 2015 21:52

Idag har regnet vräkt ner här hos oss. Det resulterade i att Elliot fick vila då vi saknar ridhus, man är inte så sugen på att promenera eller jobba hästen för hand på banan i spöregn..

Igår fick Elliot prova på hela equibandet. Tidigare har han bara gått med magbandet, men igår tyckte vi att han var redo för att prova hela kitet så att säga. Så vi gick ut på banan och medan Jannica höll i Elliot så satte jag banden på plats. Hade igår longerlina i fall han skulle få ett frispel och tycka det var läskigt. Jag brukar alltid promenera med grimskaft i vanliga fall, han är ju så himla snäll.

I alla fall han stod snällt medan banden spändes runt mage och rumpa sen tog jag honom och tänkte leda honom ett varv innan vi promenerade iväg för han skulle vänja sig med hur det känns. När vi kommit ca fem meter in på banan så upptäcker Elliot bakbandet och hoppar iväg och skjuter rygg ett varv på volten sen var det bra, tur jag hade lina! Haha tokhäst!

Sen promenerade vi ut i skogen och efter tio minuter så knäppte jag loss bakbandet, det märktes att Elliot tyckte det var superjobbigt och började ganska snabbt sacka efter i linan. Han har väl aldrig användt sin stora kropp på detta sätt. Han höjde ryggen rejält och började snabbt dregla i munnen strax efter att vi gått ut från gårdsplan. Efter att jag knäppt bort bandet så promenerade vi ytterligare ca 20 min och Elliot var verkligen trött sista 500 meterna hem, han snubblade på sina långa bakben.

Det var av just den anledningen han bara fick gå tio minuter med båda banden första gången. Det är jobbigt för hästarna att börja använda sin kropp på ett helt nytt sätt.

Var inne och läste lite om Elliot på förra ägarens blogg och hittade den här bilden. Hur vacker är inte den här fölungen?! Det är faktiskt MIN häst, det känns helt sjukt att säga. Jag har fortfarande inte förstått att jag äger en häst tror jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards