ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Elliot vecka tre

Av Jennifer Wistbacka - 10 november 2015 23:29

Hej på er!
Sorry för dålig uppdatering senaste veckan men det har varit massor att stå i. Träningar och tävling med fyra hästar i söndags.

Elliot fick med andra ord en lugn vecka förra veckan och gick bara promenader för hand med några vilodagar. Det mår han absolut inte dåligt av, snarare tvärt om. Eftersom jag har lagt om hans träning helt emot vad han är van vid så behöver hans stora kropp komma ikapp lite och smälta det vi har gjort sen han flyttade hit. Eller helt enkelt börjat träna honom kanske man ska säga.

Den här veckan har vi promenerat ut i skogen med equibandet och idag backtränade vi. Han är så himla snäll och go. Igår när vi var ute och gick mötte vi en stor traktor full med betor i skopan och ett stort släp bakom och han gick förbi utan protester, inte ens Jannicas 7-åring vågade gå först. Han verkade bli stolt över sig själv när vi väl hade kommit förbi för då drog han en rejäl släng med huvudet och höjde ett framben som att han sa typ "Yes, jag fixade det!", gulliga häst.

Eftersom vi var iväg på tävling hela söndagen så blev det ingen fotografering av honom förrän igår. Man börjar verkligen se skillnad nu och det är så himla roligt, vad tre veckor kan göra med rätt foder och bara arbete för hand. Vi har nu även lagt till kornkross i hans foderstat utöver det han redan äter. Pratade lite med hans tidigare ägare och hon sa att han hade ätit det tidigare, och jag har tänkt lägga till det sen han kom hit men vi har inte fått tag på det tidigare.

Jag har även haft kontakt med Viveca som är grundaren utav equibandet och när jag skickade bilderna på honom från när han kom och nu och frågade om jag var på rätt väg så fick jag det här värmande svaret;

"Jag ser jättestor skillnad! Vilket toppenjobb ni gör med honom! Blir rörd när jag ser vad fint man kan få dem att muskla sig med rätta och relativt små metoder jämfört med vad många tror att man måste göra. Många tänker att de måste få in hästen i en speciell form för att muskla den rätt men oftast blir det istället helt fel och det blir spända, stumma muskler på "fel" ställen.

Fortsätt som ni gör och lägg så småningom in Equibodybalance som kommer hjälpa honom bli balanserad, liksidig och fortsatt stark OCH rörlig.

/Vivi"

Det känns så himla skönt att veta att man är på rätt väg! Och att man får beröm av en sån duktig människa som vet vad hon pratar om. JAG blir rörd av hennes fina ord!
Här får ni bild på Elliot från första dagen och nu i måndags, ser ni någon skillnad?



På återseende!

 
 
Ingen bild

Josefin

11 november 2015 08:12

Han ser ut att må mycket bättre! Vilket jobb ni gör! :)

Jennifer Wistbacka

11 november 2015 12:47

Tack, det värmer att höra! :)

 
Ingen bild

Carina

15 november 2015 13:39

Hej! En mycket trevlig blogg och grattis till att ha bästa kusin Jannica Wadell med dig på resan. Hos henne kan man känna sig trygg med sin häst.

Jennifer Wistbacka

15 november 2015 16:36

Tack så mycket! Ja det är jag verkligen, utan henne skulle jag aldrig fixa det själv :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards