ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 4 november 2015

Elliot då och nu

Av Jennifer Wistbacka - 4 november 2015 08:23

En av de mest intressanta kommentarerna från fodervärden och hennes stallkompisar var att hon vad gjort ett otroligt jobb med Elliot. Ja det kan jag hålla med om, att på sex veckor få en häst att falla ur helt fullständigt, det är rätt otroligt. Man brukar säga att det tar dubbelt så lång tid att bygga upp en häst som det tar för den att falla ur och i Elliots fall förmodligen längre. Så jag har massor med mer arbete framför mig.

Har haft ganska mycket kontakt med Elliots tidigare ägare och hon har berättat allt som kan tänkas för mig och skickat bilder. Hur han har varit, hur mycket riden han är, hur han ätit och på vilka villkor fodervärden fick låna honom. Som det låter i mina öron så har fodervärden gjort ett riktigt kontraktsbrott. Att ens tänka tanken på att sitta på en häst i så dåligt skick borde vara straffbart.

Såhär såg Elliot ut några dagar innan han åkte till fodervärden


Och såhär såg han alltså ut när han kom till mig


Som ni ser så har fodervärden gjort ett otroligt arbete att få hästen att falla ur. Innan var han rund och fin över korset och blank i pälsen, nu toppigt kors och matt päls..

Vissa människor ska verkligen inte ha häst, jag blir så himla ledsen när jag tänker på hur mycket hästar som far illa på grund av dålig kunskap och ridning. Det är hemskt, man måste kunna svälja sin stolthet och våga be om hjälp! Jag bollar med Jannica varje dag om olika idéer, träningsupplägg och foder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards