ELLIOTS RESA

Direktlänk till inlägg 2 november 2015

Andra söndagen

Av Jennifer Wistbacka - 2 november 2015 22:34

Hej igen!
Kul att så många vill följa min och Elliots resa!

Igår jobbade vi vidare med equibandet, Elliot får fortfarande bara ha magbandet men vi tänkte introducera bandet som går runt bakdelen i veckan. Han var sååå fin igår på linan trots bara ett band. Mot slutet kom han upp med ryggen och ner med huvudet och skummade till och med lite i mungipan, precis sådär som han ska. Känns skönt att han förstår vad som förväntas av honom redan andra gången han går med det. Det bådar gott för framtiden! Han visade igår också att han har lite åsikter om saker och ting, det är kul med en häst med attityd men inte för mycket bara. Men det var skönt att få en reaktion från honom när jag manade på honom med longerpisken eftersom att han inte ens vinklade ett öra när jag var och provred honom och han fick ett rapp i rumpan med ett dressyrspö.
Han är mycket piggare och mer vaken i blicken och är "med", han är nyfiken på allt och vill alltid säga hej när man går förbi boxen. Det märks att han trivs här hos oss. Och från och med idag äter han 0,75 havrekross för att få i sig lite med energi.

Idag har han vilat eftersom han var så duktig igår. Kvällen har spenderats på ännu en inspirerande hoppträning för Klaas Stiksma med Jannica. Hennes hästar var såå fina och hoppade kanon idag! Att få följa med på Klaas träningarna är bland det bästa som finns och man vill bara åka hem och träna och testa alla tips man får. Man lär sig mycket av att stå på marken och bara lyssna och titta. När man även får se skillnaden på ekipagen från gång till gång det är det som gör det så kul.

Igår var det även söndag och fotodags igen!
Det var så himla spännande att jämföra bilderna från förra veckan och lite har det hänt faktiskt. Bilderna till höger är från igår.
Han har blivit liite rundare, syns mest från sidan.
Men han har även musklat på sig på låren och runt korset. Bakkotorna har rätat upp sig lite grann också och han har fått en bättre vinkel. Mycket på grund av skoningen, han hade en väldigt lång tå som syns på före bilden. Jag hoppas att han blir ännu bättre!

 
 
Ingen bild

Underhållen läsare

4 november 2015 07:34

Hahah det här gjorde min dag😂

Jennifer Wistbacka

4 november 2015 08:09

Vad kul att det gjorde din dag ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2016 21:26

Hej allihopa! Vill börja med att informera om att Elliots instagram elliotsresa nu funkar igen och jag kommer uppdatera med bilder där lite oftare än bloggen. Jag har flyttat hela helgen nästan så Elliot har fått vila fredag-lördag. Idag var v...

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2016 22:29

Idag har Elliot och jag hopptränat igen, han går bara från klarhet till klarhet. Han börjar verkligen förstå vad det går ut på och börjar också hoppa igenom sprången som han ska. I början hoppade han ju väldigt högt och lite i två delar eller hur...

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2016 21:45


Hej alla läsare! Har haft mycket de sista två veckorna så jag ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har hänt en hel del sen sist. För lite mer än en vecka sedan bestämde jag mig för att sluta hos Henrik i Sigtuna och flytta hem igen. Had...

Av Jennifer Wistbacka - 2 juni 2016 22:16


Nu är verkligen sommaren här hörni! Det har varit så otroligt varmt här nu hela veckan så hästarna är svettiga av att gå i hagen till och med. Och inga hagar med skugga har vi heller.. Men hästarna går in vid lunch så de slipper stå i gassande sol he...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2016 21:26

Hej allihopa trogna läsare! Nu har jag haft sådär fullt upp igen. Förra veckan gick allt i ett och det var tidiga mornar och sena kvällar. Elliot tog det mest lugnt första delen av veckan, lite backträning och konditionsträning. På torsdagen las...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards